Plecarea din rampa

 
 
Plecarea din rampa se poate efectua in doua moduri :

1.  Cu frana de mana .
2.  Din ambreiaj     ( Fara frana de mana ).
     Plecarea in rampa cu frana de mana.
          O modalitate mai usoara pentru a porni in rampa este aceea ca in momentul opririi sa actionam frana de ajutor (frana de mana). Dupa cuplarea franei de ajutor introducem schimbatorul de viteze in treapta 1 acceleram usor si ridicam fin piciorul stang de pe ambreiaj pana la punctul de cuplare (locul in care simtim ca discul de ambreiaj incepe sa frece placa de presiune). In momentul in care simtim un usor tremur la autovehicul se poate decupla frana de mana deoarece autovehiculul nu mai poate sa mearga in spate, acceleram usor si continuam sa ridicam foarte fin piciorul de pe ambreiaj.
     Pornirea in rampa cu ” ambreiaj patinat ”.
          Cea mai uzuala modalitate de plecare in rampa se face cu ajutorul ambreiajului patinat. Dupa oprirea autovehiculului in rampa, pedalele de ambreiaj si frana se tin apasate si se introduce schimbatorul de viteze in treapta 1. Pentru a porni fara ca autovehiculul sa mearga innapoi trebuie sa tinem apasata pedala de frana si sa ridicam fin pedala de ambreiaj pana simtim ca autoturismul tremura usor (punctul de cuplare ambreiaj-placa de presiune), in momentul cand simtim acest tremur, riducam piciorul drept de pe frana si apasam cu el usor pedala de acceleratie, ridicand in acest timp si piciorul de pe ambreiaj 1-2 milimetri pentru a ajuta autovehiculul sa plece de pe loc.
     Cum exersam manevra.
Cautati un loc cu circulatie redusa in care exista o rampa si faceti urmatorul exercitiu:
- Dupa ce a-ti oprit in rampa, introduceti schimbatorul de viteze in treapta 1, ridicati usor piciorul stang de pe ambreiaj pana simtiti ca autovehiculul incepe sa tremure usor si eliberati frana de serviciu trecand piciorul drept pe acceleratie.
-Daca autovehiculul sta pe loc in rampa, ridicati usor piciorul de pe ambreiaj (1-2mm peste punctul de cuplare) pana simtiti ca autovehiculul porneste. In momentul in care autovehiculul pleaca de pe loc apasati usor ambreiajul (2-3 mm) astfel in cat acesta sa se opreasca si sa mearga usor la vale cu spatele. Fara a actiona frana, doar ridicand usor piciorul de pe ambreiaj (2-3 mm) incercati sa stabilizati autovehiculul si sa-l faceti sa se opreasca din nou in rampa. Repetati exercitiul de mai multe ori.
            - nu supraturati motorul.
            - lucrati fin cu ambreiajul pentru a nu se opri motorul.
            - efectuati acest exercitiu doar daca nu aveti alt autovehicul in spate.



Intoarcerea din trei miscari.

 Una dintre probele examenului de conducere este intoarcerea din trei miscari.
    Importanta acestei manevre consta in necesitatea utilizarii ei in traffic. Astfel pe strazile cu circulatie in ambele sensuri ( cu o singura banda pe sens ), datorita spatiului insuficient dintre marginile partii carosabile, autovehiculul nu poate fi intors dintr-o singura miscare.
        Pentru a intoarce autovehiculul prin manevre inainte si innapoi trebuie sa respectam cateva etape:
1.    Semnalizam dreapta , reducem viteza si oprim autovehiculul cat mai aproape de marginea din dreapta partii carosabile.
2.    Viram stanga TOTAL si introducem schimbatorul de viteze in treapta 1.
3.    Semnalizam stanga, ne asiguram din fata si din spate pentru a fi siguri ca nu se apropie un alt participant la trafic si pornim incet spre marginea din stanga partii carosabile. Oprim fara a lovi bordura , sau alte obstacole aflate pe trotuar.
4.    Viram dreapta TOTAL si introducem schimbatorul de viteze in marsarier.
5.    Ne asiguram STANGA , DREAPTA si facem plecarea de pe loc incet cu spatele catre bordura din partea dreapta a soselei. Pe toata perioada acestei manevre trebuie sa ne asiguram atat la pietonii cat si la vehiculele si autovehiculele care pot circula in acel moment. De asemenea trebuie sa ne intoarcem privirea catre roata din stanga spate pentru a opri inainte de a lovi bordura, sau alt obstacol aflat pe trotuar ( masina parcata, copac, stalpi da beton, pietoni, etc....).
6.    Viram stanga TOTAL si introducem schimbatorul de viteze in treapta 1.
7.    Facem pornirea de pe loc incet , concomitent cu asigurare in partea dreapta  ( pentru a nu se strecura un biciclist , prin spatiul ramas intre botul masinii noastre si bordura din fata. )  si incadrarea corecta pe banda corespunzatoare directiei de mers.
 
Din Ciclul    "Nu faceti ca ei"

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu